O NÁS | ROZHOVORY | SVET 2002 | KULTÚRA | NOVINKY | OPÝTALI SME SA | POČÍTAČE | ČLÁNKY | DOWNLOAD | ZÁBAVA | FORMULA1 | plus

    Aktualizácia: 30/12/02

www.svetomania.szm.sk

  HOMEPAGE

Články - PC RECENZIA:  

[ RECENZIA: NfS 5 - Porsche 2000 | RECENZIA: MAX PANE | RECENZIA: BLACK A WHITE ]  
 
 [ HISTÓRIA: ENZO FERRARI | FYZIKA: ENERGIA A POHYB | HOKEJ: BELASÉ SRDCIA ZVÍŤAZILI ]  
      [ FYZIKA: GALILEO GALILEI | HISTÓRIA: MILAN HODŽA | RECENZIA: GTA3 | PRIRODA: ANTARKTÍDA]  
        [ RECENZIA: WARCRAFT 3 ]  

 


 MAX PAYNE
 
3D akcia, Remedy Entertaimnent /Take 2 Interactive a Bohemia Interactive, 2001

 Tak sme sa dočkali. Po dlhých rokoch útrpného čakania, keď jeho ostro rezaná polygónová tvár s odhodlaným výrazom
 plnila rubriku Novinky herných magazínov je konečne tu. Prišiel v dobe nesnesiteľných deravých vedier, kde
 nevychádzajú skoro žiadne nové hry a ceny hardweru sa prepadajú do závratných nížin. Hru máme v plnej verzii, a už
 sme ju aj celú prešli. 

 Úvodníkom je pochopiteľne reč o Maxovi Paynovi, hlavnám hrdinom novej akčnej hry na ktorej už niekoľko rokov
 usilovne pracuje fínsky tím
Remedy Entertaimnent, ktorý je známy so svojou akciou pohľadom z hora - GTA2. Však ani
 táto hra nevyšla do sveta bez chýb, ale prišla do sveta s neuveriteľným novým nápadom - podobný filmu
Matrix.
 Čítajte ďalej.

 
Začiatok
 Celé dobrodružstvo začína i končí v jednej mrazivej decembrovej noci na streche newyorskéhomrakodrapu,kde Max
 sa zamýšľa a hľby do svojich smutných spomienok. príbeh hry je ako z hollywoodskej produkcie.jedného pekného
 popoludnia sa vracia Max z roboty domov. V tmavom dome nájdetemŕtvuženua dieťa. Max Pane sa preto rozhodne
 zneškodniť mafiánov, čo bude úlohou vášho hrania - 3Dstrielačka. Potom zastrelia ešte aj vášho priateľa Alexa a polícia
 vás obviní za jeho vraždu. Ale na konci hry sa to všetko vyjasní.   
 
 
Plusy a mínusy
 Teraz nesmieme zabudnúť, čo nám
Remedy Entertaiment so svojou skvelou hrou pripravili, a to výhody a nevýhody alebo
 inak povedané plusy a mínusy.
 Tím najväčším mínusom je nepochybne dĺžka resp. krátkosť celej hry. To čo scenárista a režisér obsmiešnujú hranie do
 deväťdesiat minút, vyjde to na dve, tri popoludnia pohodového hrania. Ja (Kamoriki) som to však prešiel až za mesiac.
 
"Nevenoval som sa tejto hre každý deň, to je dôvod, prečo som to tak rýchlo nedohral. Ale to čo tvrdia iné herné
 časopisy, že to prešli za 3 dni v pohode si myslím, že nie je pravda. Ak by to bolo na 3 dni celé, to by už mohlo byť
 pravdivé..."

 Ale nad týmto sa však nemusíte až tak zamýšľal, hlavne aby ste si dobre užili a nie hneď ju dohrať. Hru
Black
 a White
, ktorú sme recenzovali v prvom čísle tohto časopisu sme ju ešte neprešli, ostáva približne ešte 75 hodín hrania. 
  
    

 Ďalší nápad, ktorý sem priniesli je smiešny systém obtiažnosti. Ale inak bol celkom fajn, až nato keby bola hra dlhšia.
 Grafika sa im celkom podarila. A myslíme si že je najlepšia v histórii 3D akčných hier. Je roztomilé vidieť lietajúce
 kúsky omrviniek pri streľbe na stenu alebo do záchoda ako sa rozbíja. Alebo keď trafíte stojan s vodou, vystrekne z
 nej prúd vody a tá postupne slabne až úplne ukončí striekanie.   

 Hudba je dobrá ozajstnému životu. Dáme Vám jednu radu - ak v miestnosti hučí siréna, alebo vo výťahu hrá hudba, a vy
 ju zneškodníte, teda pokazíte. Potom sa vám Max bohato odmení. Max nemal totiž rád keď ho pri napínavej strielačke
 znervózňovala hudba.   Vaši nepriatelia sa chovajú veľmi chytre a výborne, modely postáv sú vymodelované aj do tých
 najdetailnejších maličkostí.   Na skvelú hrateľnosť si  budete musieť zvyknúť. Napríklad od hier
Half-Life, Quake 3
 Arena alebo Unreal Tournament
je obrátený pohyb myšou hore a dolu.
 
 
TZV. BULLET TIME ALEBO MATRIX HAS YOU, MAX!
 Rozumiete? Bullet Time mód alebo inak - Matrixa máš ty, Max! Najúžasnejším prídavkom do hry je tento Bullet Time,
 teda: spomalený čas počas strieľania. Keď na vás súperia zaútočia, guličky od pištoli pomaly letia a vy sa môžete
 uhýnať pred nimi. Presvečte sa na obrázkoch.   

 
Záver
 Čo povedať na záver? Chlapci z
Remedy Entertaimnent odviedli
 skvelú prácu. Podarilo sa im dostať novýnápad na svet - bullet time. Udelenie vyššieho hodnotenia však bráni prílišná
 krátkosť a priamočiarosť.

 plusy: grafika, animácie, zvuky, umelá inteligencia 
 mínusy: priamočiarosť a krátkosť hry 

 
MAX PAYNE
 Výrobca: Remedy Entertaimnent/3D Realms 
 Vydavateľ: Take 2 Interactive/Bohemia Interactive
 Minimálna konfigurácia: P II 450, 96 MB RAM, 8x CD, HDD 500 MB, 16 MB 3D karta
 Doporučujeme: Atlhon 1 GHz, 256 MB RAM, 20 x CD, HDD 900 MB, 64 MB 3D karta 
 Multiplayer: Nie 
 3D akcelerace: D3D 
 Internet:
www.maxpayne.com

 

 

 [ AUTOR: RIŠO TEKEĽ ]

TOP OF PAGE
©RNA a WebMedia MMIII